Ο ΚΑΙΡΟΣ

Παρασκευή 21 Μαΐου 2010

Διόδια στην Εγνατία




Στα μέσα Ιουλίου αναμένεται να αρχίσει η καταβολή διοδίων στην Εγνατία οδό, με το αντίτιμο της διέλευσης να διαμορφώνεται στον υπάρχονται σταθμό των Μαλγάρων από 2 ευρώ σε 2,80 και στο νέο σταθμό Πολυμύλου Κοζάνης επίσης στα 2,80 ευρώ.



Την ίδια ώρα, από την Εγνατία θα αρχίσει η υλοποίηση του συστήματος της βινιέτας (χρονοχρέωσης), ενώ η μη καταβολή διοδίου θα αποτελεί φορολογικό «αδίκημα» με όλες τις αυστηρές συνέπειες που προβλέπει ο σχετικός νόμος.



Οπως ανακοίνωσε χτες ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρης Ρέππας, τα υπάρχοντα διόδια στα Μάλγαρα μέσα στο επόμενο δίμηνο θα αλλάξουν μορφή, ενώ σε τρεις μήνες θα λειτουργήσουν και τα διόδια στον Πολύμυλο Κοζάνης.



Ετσι, ουσιαστικά, στα διόδια της Εγνατίας οδού θα υπάρχει μικτό σύστημα καταβολής των διοδίων, αφού σε άλλα τμήματα θα καλύπτεται από τους σταθμούς και σε άλλα από τη χρονοχρέωση.



Ο σταθμός των Μαλγάρων θα καλύψει το τμήμα Δερβένι (Θεσσαλονίκης) μέχρι τη Βέροια, μήκους 80 χιλιομέτρων, όπως και το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου μέχρι την Κατερίνη, αντικαθιστώντας το σταθμό του Αιγινίου, ενώ ο σταθμός στον Πολύμυλο θα καλύψει το τμήμα Βέροια – Σιάτιστα, μήκους 70 χιλιομέτρων.



Η χρέωση στα διόδια θα είναι 2,80 ευρώ ανά σταθμό (3 λεπτά το χιλιόμετρο) για τουλάχιστον τους πρώτους έξι μήνες και στη συνέχεια θα αναπροσαρμοστεί, αλλά σε μικρότερο ποσοστό, στα 3/4 των αντίστοιχων διοδίων της υπόλοιπης Ελλάδας.



Στο σύστημα της χρονοχρέωσης η τιμή ακόμη δεν έχει καθοριστεί, αλλά θα είναι μικρότερη από αυτή των διοδίων, αφού οι οδηγοί θα αγοράζουν προκαταβολικά το χρόνο για τη διέλευση του αυτοκινητοδρόμου.



Το σύστημα τα χρονοχρέωσης για τη χρήση τμημάτων της Εγνατίας οδού θα αρχίσει στις αρχές του 2011 και θα καλύπτει το τμήμα από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αλεξανδρούπολη και από τη Σιάτιστα μέχρι την Ηγουμενίτσα.



Παράλληλα, με την εφαρμογή της χρονοχρέωσης θα μετατραπεί η μη καταβολή των διοδίων σε φορολογικό αδίκημα. Οπως είπε ο κ. Ρέππας, κατά μήκος της Εγνατίας οδού θα τοποθετηθούν κάμερες που θα καταγράφουν τον αριθμό πινακίδων των διερχόμενων οχημάτων. Με αυτόν τον τρόπο, ο οδηγός που χρησιμοποιεί το σύστημα της χρονοχρέωσης θα ελέγχεται αν έχει καταβάλει ή όχι το τέλος των διοδίων. Η πληρωμή θα γίνεται είτε με κινητό τηλέφωνο, στέλνοντας με μήνυμα τον αριθμό της πινακίδας στη διαχειριστική αρχή, είτε με αγορά κάρτας από τράπεζες, καταστήματα και σταθμούς διοδίων. Οποιος δεν καταβάλλει τα διόδια θα θεωρείται φοροφυγάς και θα παίρνει στο σπίτι του το πρόστιμο, ενώ θα διώκεται και σύμφωνα με το νόμο περί φοροδιαφυγής.



Από το 2013



Οπως είπε ο γενικός γραμματέας Συγχρηματοδοτούμενων Εργων του υπουργείου Υποδομών, Σέργιος Λαμπρόπουλος, είναι δύσκολο να υπάρξει αναστολή στην επιβολή των διοδίων, όπως και το ενδεχόμενο μείωσης των τιμών τους, καθώς το κόστος λειτουργίας της Εγνατίας ανέρχεται σε 100 εκατ. ευρώ ετησίως, ενώ παράλληλα έχουν υπογραφεί συναφή δάνεια της τάξεως των 400 εκατ. ευρώ, τα οποία πρέπει να αποσβεστούν από τα διόδια. Στο πλαίσιο αυτό σημείωσε ότι οι δανειστές «απαιτούν» τη λειτουργία των διοδίων.



Από την πλευρά του, ο κ. Ρέππας εξέφρασε την πεποίθηση ότι μια κίνηση επαναδιαπραγμάτευσης διοδίων για την Εγνατία, αλλά και για άλλους οδικούς άξονες, θα ήταν για την ώρα επιζήμια για το ελληνικό Δημόσιο, εξαιτίας των υψηλών επιτοκίων που θα μπορούσαν να εγείρουν υπέρμετρες αξιώσεις από την πλευρά των τραπεζών που χρηματοδοτούν τα έργα αυτά.

Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 20 Μαΐου 2010



ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΧΑΡΑ ΛΕΜΟΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου